De tweede studiedag van SONO focust op verschillen tussen leerlingen, leerkrachten en scholen. Vanuit de verschillende onderzoekslijnen van SONO (o.a. M-decreet, personeelsbeleid, spijbelen, GOK, onderwijs-arbeidsmarkt) zal op deze thematiek ingegaan worden.
Aan de hand van keynotes en verschillende workshops (voor zowel basis- als secundair onderwijs) belichten wij de spanning tussen differentiatie en excellentie in het omgaan met verschillen binnen onderwijs. Hierbij hebben we aandacht voor de leerling (M-decreet, evaluatie, taalstimulering, spijbelen, enz.), voor de leerkracht (masters basisonderwijs, personeelsbeleid) en voor onderwijsorganisatie (GOK, studiekosten).
We willen op deze manier de onderzoeksresultaten van de verschillende SONO-onderzoekslijnen tot bij de verschillende onderwijsactoren (directies, pedagogisch begeleiders, beleidsondersteuners, enz.) van basis- en secundair onderwijs brengen. We zetten zeker ook in op de dialoog tussen onderzoekers, beleidsmakers en onderwijsactoren uit de praktijk.
Meer info en mogelijkheid tot inschrijven vindt u hier.